За даними світового огляду впливу пандемії коронавірусу. діти в' період карантину стали проводити на 80% більше час\ оплаті, разом з цим підвищились звернення щодо випадків булінгу з використанням інформаційнокомунікаційних технологій, а сексуальна експлуатація дітей в інтерне ті збільшилась вдвічі.
В Україні такі випадки також почастішали. Тільки за останній місяць інформаційний простір сколихнули кілька історій, коли діти зазнали сексуального насильства та сексуальної експлуатації в цифровому середовищі. Це наголошує на негайній необхідності вжити інформаційно-просвітницьких заходів для захисту дітей в цифровому середовищі, формуючи в них обізнаність про наявні ризики, а відповідно і стійкість до них.
З метою реагування на подібні випадки. Урядом була створена цілодобова безкоштовна державна консультаційна лінія за номером 1545 (далі обрати Зі щодо безпеки дітей в Інтернеті, на яку можуть звертатися діти, батьки та спеціалісти, що працюють із дітьми.
Контактна особа: Харченко Мирослава, головний консультант Відділу заоезпечення діяльності Уповноваженого Президента України з прав дитини, тел.: (097) 927 14 14, (044) 255 63 67, miroslavaharchenko@gmail.com. Myroslava.Kharchenlco@apu.gov.ua, stopsexlini’.ua'n umnil.coro.
План заходів
спрямованих на запобігання та протидію булінгу
для роботи зі здобувачами освіти
Ізяславської ЗОШ І-ІІ ступенів № 4 ім. В. Кобернюка
На 2020-2021 н.р.
№
п/п
|
Назва заходу
|
Термін проведення
|
Відповідальна особа
|
1
|
Нормативно-правове та інформаційне забезпечення попередження насильства та булінгу.
|
Постійно
|
Психолог, заст. з вихов. та навч. роботи
|
2
|
Наради з різними категоріями працівників з питань профілактики булінгу (цькування):
1)педагогічний персонал;
2)допоміжний персонал;
3)технічний персонал.
|
Вересень
|
Адміністрація
|
3
|
Продовжити роботу Ради школи з профілактики правопорушень, створити комісію з профілактики правопорушень, жорстокого поводження з дітьми, булінгу, поширення шкідливих звичок та узалежнень серед здобувачів освіти.
|
Вересень, не пізніше 10.09. 2020
|
Адміністрація
|
4
|
Продовження роботи механізмів звернення та інформаційної скриньки («Скринька довіри») для повідомлень про випадки булінгу .
|
Вересень, не піздніше 05.09.2020
|
Психолог
|
5
|
Оновлення розділу про профілактику булінгу (цькування) і розміщення нормативних документів на сайті ЗОШ.
|
Серпень – вересень
|
Психолог
|
6
|
Організація та педагогічний супровід безпечного користування мережею Інтернет.
|
Протягом року
|
Вчитель інформатики, психолог, пед. орг.
|
7
|
Контроль за використанням засобів електронних комунікацій під час освітнього процесу не за призначенням.
|
Протягом року
|
Вчитель інформатики, психолог, пед. орг.
|
8
|
Проведення навчального семінару для вчителів щодо запобігання булінгу (цькування) та заходів реагування «Стоп- булінг!».
|
Вересень
|
Психолог
|
9
|
Вхідне діагностичне дослідження серед здобувачів освіти (5-9 кл.) щодо виявлення проявів булінгу, насильства та жорстокої поведінки у освітньому середовищі: Анкета «Булінг та насильство у освітньому просторі».
|
Вересень (друга декада)
|
Психолог
|
10
|
Заняття з елементами тренінгу для здобувачів освіти 1-9 кл. «Протидіємо булінгу разом!».
|
Жовтень
|
Психолог, кл. керівн.
|
11
|
Години спілкування ( здобувачі освіти 1-9 кл.) «Стоп булінг!».
|
Жовтень – грудень
|
Психолог
|
12
|
Розмістити на сайті закладу освіти інформацію для усіх учасників освітнього процесу про протидію булінгу з використанням інформаційно – комунікативних технологій, сексуального насильства та сексуальної експлуатації дітей в мережі Інтернет.
|
Жовтень
|
Психолог
|
13
|
Розробити рекомендації для батьків та педагогів щодо захисту здобувачів освіти від проявів булінгу, сексуального насильства, сексуальної експлуатації дітей в мережі Інтернет.
|
Жовтень
|
Психолог
|
14
|
Відеолекторій «Булінг. Способи самозахисту», «Булінг. Шкільна травля» (Нік Вуйчич, мотиваційний оратор), обговорення відеосюжетів.
|
Грудень
|
Психолог, кл. керівник
|
15
|
Відеолекторій «А чи готовий ти сьогодні робити зміни навколо себе». (Нік Вуйчич, мотиваційний оратор), обговорення відеосюжету.
|
Січень
|
Психолог, кл. керівник
|
16
|
Дискусія «Спілкування з однолітками (азбука людяності)».
|
Січень – лютий
|
Кл. керівник
|
17
|
Бесіда на тему «Кібербулінг: безпечне віртуальне спілкування (як вміти себе захистити)».
|
Лютий
|
Психолог, кл. керівн.
|
18
|
Відеолекторій «Як попередити булінг» дитячий психолог Брукс Гіббс, обговорення відео сюжетів.
|
березень
|
Психолог
|
19
|
Урок – бесіда «Як допомогти собі та іншим у складній ситуації».
|
Березень
|
Психолог, кл. керівн.
|
20
|
Тренінгове заняття з «Зупинимо булінг разом».
|
Березень - квітень
|
Психолог, кл. керівн.
|
21
|
Гра-тренінг «Мир та дружба єднають серця»; колаж «Діти України – за життя без булінгу!».
|
Квітень
|
Психолог, кл. керівн.
|
22
|
Вихідне діагностичне дослідження щодо виявлення проявів булінгу, насильства та жорстокої поведінки у освітньому середовищі (здобувачі освіти): Анкета «Булінг та насильство у освітньому просторі».
|
Квітень (перша декада)
|
Психолог
|
23
|
Батьківські збори на тему: «Як батькам виявити випадки, запобігти та упоратись з булінгом».
|
Квітень - травень
|
Психолог, кл. керівн.
|
|