Ізяславська  загальноосвітня школа І-ІІ ступенів №4 ім.В.Когбернюка

 

 

 

 

Програма роботи 

з

обдарованими  учнями

Затверджую

Директор школи :                    Г.М.Сліворська

 

І. Загальні положення

Цільова програма організації роботи з обдарованою молоддю «Обдарованість» розроблена з метою пошуку обдарованих дітей, створення умов для всебічного розвитку та розкриття їхнього інтелектуального та творчого потенціалу, стимулювання творчого самовдосконалення обдарованих дітей, сприяння їхній самореалізації в сучасному суспільстві.

 

ІІ. Мета й основні завдання програми

•  визначити організаційні, науково-практичні та психолого-педагогічні заходи з розробки та впровадження ефективних методів і технологій пошуку, на­вчання й виховання обдарованих дітей у школі;

• пошук обдарованих дітей;

• створити умови для творчого розвитку особистості, розвитку системи профільного навчання;

•  удосконалити систему пошуку й цілеспрямованого відбору обдарованих дітей для навчання у школі;

•  створення системи психологічної підтримки та супроводу обдарованих дітей;

•  створення сприятливих умов для інтелектуального, духовного, морального, естетичного, фізичного розвитку школярів та надання їм можливості для самореалізації;

•  розробка методичних рекомендацій і програм для навчання та розвитку обдарованих дітей;

•  підготовка педагогічних працівників школи до роботи з обдарованою учнівською молоддю;

•  створення системи стимулювання інтелектуально й творчо обдарованих школярів та педагогічних працівників, які з ними працюють.

 

ІІІ. Основні заходи з виконання програми

1. Науково-методичне забезпечення програми

1.1. Розробити методичні рекомендації та програми для виявлення, розвитку й підтримки обдарованих дітей та здібної учнівської молоді.

1.2. Проводити проблемно-тематичні обговорення психолого-педагогічних та методичних аспектів роботи з обдарованими дітьми із залученням до їх роботи вчителів вищої категорії, учителів, які мають звання «Старший вчитель».

1.3. Проводити конференції, семінари, присвячені проблемам розвитку творчого потенціалу педагогів та учнів школи, впроваджувати в навчальний процес нові освітні технології.

1.4. Створити на базі шкільної бібліотеки ресурсний центр (тематичні підбірки літератури та картотеки, методичні розробки уроків позаурочних заходів тощо) для інформаційно-методичного забезпечен­ня програми й використання його матеріалів у роботі з обдарованими школярами.

1.5.  Брати участь у шкільних, міжшкільних, районних, обласних конкурсах авторських програм творчих учителів, виставках нових освітніх технологій та методичних засобів, творчих проектах, конкурсах «Учитель року», орієнтованих на вдосконалення роботи з обдарованими дітьми.

1.6. Забезпечити якісну підготовку школярів до участі в районних, обласних, всеукраїнських олімпіадах, конкурсах науково-дослідницьких робіт учнів МАН України, творчих турнірах, мистецьких фестивалях, наукових учнівських конференціях, виставках творчих робіт тощо.

1.7. Розробити методичні матеріали для підготовки школярів до участі в районних, обласних олімпіадах з базових дисциплін, конкурсах МАНу, інших інтелектуальних змаганнях і турнірах.

2. Система пошуку обдарованих дітей

2.1.  Розробити багатовимірну систему визначення рівня обдарованості й інтелекту дітей. Застосовувати елементи системи для виявлення обдарованих дітей та під час їхнього навчання у школі.

2.2.  Проводити моніторинг результатів навчальних досягнень учнів.

2.3. Налагодити зв'язки зі школами нового типу, організаціями та установами, науковцями, робота яких спрямована на пошук, навчання і розвиток обдарованих дітей, вести обмін досвідом роботи з даної проблеми.

2.4. Виявлення й розвиток фізично розвинених і обдарованих учнів, залучення їх до занять у спортивних гуртках закладу.

2.5  Проводити презентації гуртків, Дні відкритих дверей гуртків, конкурси, фестивалі тощо.

3. Навчання, виховання та розвиток обдарованих дітей

 3.1. Використовувати сучасні педагогічні технології і методи навчання й виховання для розвитку творчого, критичного, логічного мислення.

3.2. Розширювати мережу факультативних, індивідуальних занять, гуртків, клубів та залучити до їхньої роботи творчу молодь.

3.3.  Висвітлювати й популяризувати в засобах масової інформації участь школярів у всеукраїнських учнівських олімпіадах з базових дисциплін, конкурсах-захистах науково-дослідницьких робіт МАН України, турнірах, творчих конкурсах і проектах, активно пропагувати педагогічний досвід їх наставників.

3.4. Створити інформаційний банк даних «Обдарованість». Щорічно проводити  акцію «Свято обдарованої молоді» з метою відзначення обдарованих учнів — переможців олімпіад, конкурсів-захистів МАН України, творчих зма­гань, фестивалів, проектів.

4. Організація соціально-психологічного забезпечення програми

4.1.  Розробити пакет документів (тести, анкети тощо) для створення системи соціально-психологічної підтримки обдарованих дітей закладу, надавати учням необхідні консультації.

4.2.  Проводити психодіагностичну роботу з вивчення особливостей пам’яті, уваги, гнучкості мислення, домінантних мотивів навчання учнів усіх вікових груп з метою поповнення інформаційного банку «Обдарованість».

4.3.  Проводити тренінги.

4.4.  Профілактика стресів, перевтоми.

5. Забезпечення системи моніторингу. Стимулювання творчої діяльності учнів

5.1. Вести дослідження-супровід рівня знань і навчальних досягнень обдарованих учнів через застосування інформаційних технологій.

5.2. Запровадити систему моніторингу подальшого навчання та працевлаштування випускників школи — переможців і призерів всеукраїнських олімпіад, конкурсів, турнірів тощо.

5.3. Здійснювати моніторинг результативності роботи педагогічних працівників школи з обдарованою молоддю.

5.4. Удосконалювати систему матеріального заохочення педагогічних працівників, які працюють з обдарованими учнями.

 

І.   Пошук  і  виявлення  обдарованих  дітей в дошкільних навчальних закладах

Зміст  завдань

Відповідальні

1

Розробити, апробувати і впровадити систе­му раннього і поетапного виявлення обдарованих дітей в дошкільних навчальних закладах.

Завідуюча ДНЗ

2

Забезпечити ДНЗ психолого-аналітичними тестами для виявлення і оцінки коефіцієнта інте­лектуального розвитку дітей.

 Завідуюча ДНЗ

3

З метою виявлення здібних та обдарованих дітей щороку проводити в дошкільних навчальних закладах:

•  виставки малюнків, вишивок, поробок;

•  конкурси швидкості лічби;

•  конкурси складання конструкторів, пазлів;

•  конкурси розв’язання головоломок, знання лічилок, загадок, віршів, казок;

•  шахові та шашкові турніри.

Завідуюча ДНЗ

4

Співпраця навчального закладу з дошкільним з питання виявлення обдарованих дітей

Завідуюча ДНЗ

ЗДНВР

 

ІІ. Навчання та виховання обдарованих дітей у дошкільних навчальних закладах

Зміст  завдань

Відповідальні

1

Створити в дошкільних навчальних закла­дах гуртки за інтересами і залучити до їх ведення педагогів шкіл та старшокласників.

Директор школи, завідуюча ДНЗ

2

За допомогою групової та внутрішньогрупової диференціації  забезпечити індивідуальний підхід до виховання та навчання обдарованих дітей

Завідуюча ДНЗ

3

Залучати старшокласників до виховної ро­боти в ДНЗ.                            

Директор школи,

завідуюча ДНЗ

 

ІІІ. Пошук і виявлення обдарованих дітей  у загальноосвітньому

навчальному закладі

Зміст  завдань

Відповідальні

1

Розробити, апробувати і впровадити систему раннього і поетапного виявлення обдарованих дітей у школі.

 ЗД НВР

2

Для виявлення нахилів і  здібностей дітей забезпечити відповідними тестами і програмами комп'ютерні центри загальноосвітніх навчальних закладів

Директор школи

3

Підготувати нові і використати наявні тести з основ наук для визначення рівня знань учнів.

Директор школи

4

Забезпечити ЗНЗ психолого-аналітичними тестами для оцінки інтелектуального розвитку дітей.

ЗД НВР

5

Впровадити систему рейтингової оцінки знань та вмінь учнів:

•  для учнів 1—4-х класів;

•  для учнів 5—9-х класів;

 

Директор школи

6

З метою виявлення обдарованих та здібних  школярів в молодших класах, щороку проводити:

•  шкільні та  районні предметні олімпіади з укра­їнської мови та   математики;

• громадські огляди знань;                    

•  шкільні та  зональні спартакіади;

•  районні огляди дитячої творчості юних худож­ників, декоративно-прикладного мис­тецтва;

•  огляди-конкурси (музичні, вокальні, хорео­графічні);

 •  змагання на першість школи та району з шашок та шахів.                          

Директор школи

7

  З метою виявлення здібної та обдарованої учнівської молоді щорічно проводити в середніх та старших класах:                           

•  шкільні та  районні олімпіади з базових пред­метів;

• конкурси-захисти   науково-дослідницьких робіт з основних предметів;

•  громадські огляди знань;                     .

•  предметні декади;

•  конкурси ерудитів;

• конкурси-виставки учнівських робіт худож­ньої творчості та декоративно-прикладного мистецтва;

•  огляди-конкурси (музичні, вокальні, хорео­графічні);

•  шкільні, зональні та районні спартакіади.    

Директор школи

8

Щорічно проводити на основі тестових ро­біт набір школярів 8-9-х класів до секцій МАНу.

Директор школи

9

Видавати  збірки  творчих робіт обдарованих учнів

ЗД НВР

 

ІV. Навчання та виховання обдарованих дітей у загальноосвітніх навчальних закладах

Зміст  завдань

Відповідальні

1

За допомогою класної та внутрішньокласної диференціації забезпечити індивідуальний підхід у навчанні та вихованні обдарованих шко­лярів.

Директор школи

2

Щорічно проводити інтелектуальні змаган­ня обдарованих школярів

 Відділ освіти,

директор школи

3

Запровадити на бажання дітей нові пред­мети та курси за вибором, спрямовані на поглиб­лення інтелектуального розвитку.    

Директор школи

4

Щорічно проводити шкільне та районне свято  вшанування  обдарованих дітей

Директор школи

5

Постійно проводити зустрічі школярів з політичними, релігійними діячами, письменника­ми, видатними людьми.                   

Директор школи

6

Стимулювати співпрацю ЗШ, позашкіль­них закладів з відповідними закладами різних регі­онів України.     

Директор школи

7

Запровадити систему стимулів для педаго­гів, що працюють з обдарованими дітьми.

Директор школи

8

Організувати проведення  районних інтелек­туальних ігор та вікторин, а також міжрегіональ­них командних зустрічей обдарованих дітей.

Директор школи

9

Розширити мережу гуртків в ЗШ та по­зашкільному закладі.

Відділ освіти

 

 

                                                                                                                  План

роботи зі здібними та обдарованими дітьми на 2018-2019 навчальний рік

 

Мета роботи: пошук талановитих дітей та їх розвиток . Створення оптимальних умов для розвитку особистості та її нахилів. Розробка системи роботи з обдарованими дітьми. Удосконалення уроку як засобу розвитку творчої особистості вчителя та учня.

Вересень

  1. Мікродослідження в класах (тестування) «Обдарована дитина». Уточнення   списків здібних та обдарованих учнів.
  2. Аналіз результатів стартового моніторингу якості знань з базових предметів.
  3. Установчі семінари учнів – членів МАН.
  4. Робота з батьками здібних та обдарованих учнів .
  5. Предметні тижні (згідно з робочим планом школи ).
  6. Проведення малих педрад, консиліумів педагогів кожної ланки для ознайомлення з характеристиками класів та груп, списками обдарованих та здібних дітей, завданнями, які стоять перед кожним педагогом.

Жовтень

  1. Шкільні предметні олімпіади та їх аналіз.
  2. Індивідуально-групові заняття з переможцями І етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад та учасниками МАН.
  3. Предметні тижні (згідно з робочим планом школи ).
  4. Проведення малих педрад, консиліумів педагогів кожної ланки для ознайомлення з характеристиками класів та груп, списками обдарованих та здібних дітей, завданнями, які стоять перед кожним

педагогом.

Листопад

  1. Теоретичний конкурс МАН, підготовча робота з учасниками міських олімпіад.
  2. Участь у міських олімпіадах, конкурсі імені П. Яцика.
  3. Предметні тижні (згідно з робочим планом школи ).

 

 

Грудень

  1. Участь у міських олімпіадах.
  2. Аналіз підсумків ІІ етапу предметних олімпіад, мовних конкурсів.
  3. Рейтингова робота з основних базових предметів.
  4. Предметні тижні (згідно з робочим планом школи ).
  5. Аналіз результатів проміжного моніторингу якості знань з базових дисциплін.

Січень

  1. Обласні етапи Всеукраїнських учнівських олімпіад.
  2. Предметні тижні (згідно з робочим планом школи ).
  3. Педагогічна рада за підсумками навчання в І семестрі.
  4. Виступ членів МАН в обласному турі захисту робіт.
  5. Психолого-педагогічний семінар .

Лютий

  1. Предметні тижні (згідно з робочим планом школи ).
  2. Обласні етапи Всеукраїнських учнівських олімпіад.
  3. Виступ членів МАН в обласному турі захисту робіт.
  4. Нарада в присутності директора про перспективу роботи зі здібними учнями.
  5.  Робота з батьками здібних та обдарованих дітей.

Березень

  1. Тиждень української філології.
  2. Перспективне планування роботи із здібними та обдарованими учнями.

Квітень

  1. Предметні тижні (згідно з робочим планом школи ).
  2. Підготовка звіту про роботу із здібними та обдарованими учнями у 2018-2019 н.р.
  3. Аналіз результатів підсумкового моніторингу якості знань з базових дисциплін.

Травень

  1. Узгодження плану роботи з учителями-предметниками.
  2. Підбиття підсумків роботи (діаграми, схеми).

 

 

Зміст БАНКУ

БАНК є системою централізованого обліку, накопичення та збереження інформації про учнів Ізяславської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів №4 ім.В.Кобернюка, які є переможцями  міських, обласних, міжрегіональних, Всеукраїнських і Міжнародних етапів конкурсів, турнірів, змагань, олімпіад, конкурсів-захистів науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України, наукових конференцій тощо, які показали високі результати в спортивній, академічній, творчій, технічній і соціальній діяльності.

 БАНК укладено за такими  видами обдарованості:

  • інтелектуальна (діти, які мають високі досягнення в навчальних предметах, дослідницькій, науковій діяльності тощо);
  • практично-перетворювальна (раціоналізаторство, винахідництво, технічне моделювання, обдарованість у ремеслах тощо);
  • художньо-естетична (хореографічна, сценічна, літературно-поетична, образотворча, музична тощо);
  • комунікативно-організаторська (лідерська, ораторська, організаційна тощо);
  • психомоторна (туристична, спортивна, спортивні танці тощо).

 Досягнення дитини,

за якими формується Банк даних обдарованих та талановитих дітей, за напрямами

 

Інтелектуальна обдарованість:

  • І-ІІІ місце в ІІ, ІІІ та IV етапах Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових дисциплін;
  • І-ІІІ місце в очному турі Всеукраїнських інтернет-олімпіад;
  • І-ІІІ місце на Всеукраїнських турнірах юних …;
  • І-ІІІ місце на І, ІІ та ІІІ етапі Всеукраїнського конкурсу захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук;
  • Переможці та призери інших конкурсів інтелектуальної спрямованості районного, обласного, всеукраїнського та міжнародного рівня.

Практично-перетворювальна

  • І-ІІІ місце у міських, обласних, всеукраїнських, міжнародних змаганнях та конкурсах з судо-, авіа-, автомодельного спорту, технічної творчості, раціоналізаторства, різних видів ремесел тощо.

Художньо-естетична

  • І-ІІІ місце у міських, обласних, всеукраїнських, міжнародних конкурсах та фестивалях літературної, пісенної та музичної творчості, хореографії, образотворчого та прикладного мистецтва тощо. 

Комунікативно-організаторська

  • переможці конкурсів та фестивалів лідерського руху міського, обласного, всеукраїнського та міжнародного рівнів;
  • активна участь у роботі міської, обласної «Школи лідерів»;
  • активна участь у суспільному житті міста, області;
  • активна участь в учнівському самоврядуванні.

Психомоторна

  • І-ІІІ місце на міському етапі обласної олімпіади з фізичної культури;
  • І-ІІІ місце у спортивних, туристських змаганнях, фестивалях, турнірах міського, обласного, всеукраїнського та міжнародного рівня;
  • членство у збірних командах України з різних видів спорту;
  • виконання нормативів на звання кандидата в майстри спорту України;
  • І-ІІІ місце у фестивалях, конкурсах та турнірах міського, обласного, всеукраїнського та міжнародного рівня із спортивних танців, циркового мистецтва тощо.

 

Індивідуальна картка обліку дитини,

  занесеної до  Банку даних обдарованих та талановитих дітей

                                                                               ІЗЯСЛАВСЬКОЇ ЗОШ І-ІІ СТУПЕНІВ №4 ім.В.Кобернюка

 

 

 

 

 

 

Прізвище, ім'я, по батькові учня 

Фото

Клас

Вид обдарованості

Навчальний рік

Міський рівень

Обласний рівень

Всеукраїнський рівень

Міжнародний рівень

Назва заходу

Результат

Назва заходу

Результат

Назва заходу

Результат

Назва заходу

Результат

1

Горкун Олена

6

Інтелектуальна

 

2015-2016

Міжнародний конкурс ім.

 П. Яцика

ІІ.м.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Прізвище, ім'я, по батькові учня 

Фото

Клас

Вид обдарованості

Навчальний рік

Міський рівень

Обласний рівень

Всеукраїнський рівень

Міжнародний рівень

Назва заходу

Результат

Назва заходу

Результат

Назва заходу

Результат

Назва заходу

Результат

2

Калінчук Тетяна

 

9

Інтелектуальна

 

2017-2018

 

 

ІІ тур Всеукраїнської олімпіади з історії

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ.м.

 

 

 

 

 

 

Прізвище, ім'я, по батькові учня 

Фото

Клас

Вид обдарованості

Навчальний рік

Міський рівень

Обласний рівень

Всеукраїнський рівень

Міжнародний рівень

Назва заходу

Результат

Назва заходу

Результат

Назва заходу

Результат

Назва заходу

Результат

3

Калінчук Вікторія

 

7

Інтелектуальна

 

2015-2016

Міжнародний конкурс ім.

 П. Яцика

ІІІ м.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Прізвище, ім'я, по батькові учня 

Фото

Клас

Вид обдарованості

Навчальний рік

Міський рівень

Обласний рівень

Всеукраїнський рівень

Міжнародний рівень

Назва заходу

Результат

Назва заходу

Результат

Назва заходу

Результат

Назва заходу

Результат

4

Калінчук Олена

 

6

Інтелектуальна

 

2015-2016

Міжнародний конкурс ім.

 П. Яцика

ІІІ м.