Ізяславська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів №4 ім.В.Когбернюка
Програма роботи
з
обдарованими учнями
Затверджую
Директор школи : Г.М.Сліворська
І. Загальні положення
Цільова програма організації роботи з обдарованою молоддю «Обдарованість» розроблена з метою пошуку обдарованих дітей, створення умов для всебічного розвитку та розкриття їхнього інтелектуального та творчого потенціалу, стимулювання творчого самовдосконалення обдарованих дітей, сприяння їхній самореалізації в сучасному суспільстві.
ІІ. Мета й основні завдання програми
• визначити організаційні, науково-практичні та психолого-педагогічні заходи з розробки та впровадження ефективних методів і технологій пошуку, навчання й виховання обдарованих дітей у школі;
• пошук обдарованих дітей;
• створити умови для творчого розвитку особистості, розвитку системи профільного навчання;
• удосконалити систему пошуку й цілеспрямованого відбору обдарованих дітей для навчання у школі;
• створення системи психологічної підтримки та супроводу обдарованих дітей;
• створення сприятливих умов для інтелектуального, духовного, морального, естетичного, фізичного розвитку школярів та надання їм можливості для самореалізації;
• розробка методичних рекомендацій і програм для навчання та розвитку обдарованих дітей;
• підготовка педагогічних працівників школи до роботи з обдарованою учнівською молоддю;
• створення системи стимулювання інтелектуально й творчо обдарованих школярів та педагогічних працівників, які з ними працюють.
ІІІ. Основні заходи з виконання програми
1. Науково-методичне забезпечення програми
1.1. Розробити методичні рекомендації та програми для виявлення, розвитку й підтримки обдарованих дітей та здібної учнівської молоді.
1.2. Проводити проблемно-тематичні обговорення психолого-педагогічних та методичних аспектів роботи з обдарованими дітьми із залученням до їх роботи вчителів вищої категорії, учителів, які мають звання «Старший вчитель».
1.3. Проводити конференції, семінари, присвячені проблемам розвитку творчого потенціалу педагогів та учнів школи, впроваджувати в навчальний процес нові освітні технології.
1.4. Створити на базі шкільної бібліотеки ресурсний центр (тематичні підбірки літератури та картотеки, методичні розробки уроків позаурочних заходів тощо) для інформаційно-методичного забезпечення програми й використання його матеріалів у роботі з обдарованими школярами.
1.5. Брати участь у шкільних, міжшкільних, районних, обласних конкурсах авторських програм творчих учителів, виставках нових освітніх технологій та методичних засобів, творчих проектах, конкурсах «Учитель року», орієнтованих на вдосконалення роботи з обдарованими дітьми.
1.6. Забезпечити якісну підготовку школярів до участі в районних, обласних, всеукраїнських олімпіадах, конкурсах науково-дослідницьких робіт учнів МАН України, творчих турнірах, мистецьких фестивалях, наукових учнівських конференціях, виставках творчих робіт тощо.
1.7. Розробити методичні матеріали для підготовки школярів до участі в районних, обласних олімпіадах з базових дисциплін, конкурсах МАНу, інших інтелектуальних змаганнях і турнірах.
2. Система пошуку обдарованих дітей
2.1. Розробити багатовимірну систему визначення рівня обдарованості й інтелекту дітей. Застосовувати елементи системи для виявлення обдарованих дітей та під час їхнього навчання у школі.
2.2. Проводити моніторинг результатів навчальних досягнень учнів.
2.3. Налагодити зв'язки зі школами нового типу, організаціями та установами, науковцями, робота яких спрямована на пошук, навчання і розвиток обдарованих дітей, вести обмін досвідом роботи з даної проблеми.
2.4. Виявлення й розвиток фізично розвинених і обдарованих учнів, залучення їх до занять у спортивних гуртках закладу.
2.5 Проводити презентації гуртків, Дні відкритих дверей гуртків, конкурси, фестивалі тощо.
3. Навчання, виховання та розвиток обдарованих дітей
3.1. Використовувати сучасні педагогічні технології і методи навчання й виховання для розвитку творчого, критичного, логічного мислення.
3.2. Розширювати мережу факультативних, індивідуальних занять, гуртків, клубів та залучити до їхньої роботи творчу молодь.
3.3. Висвітлювати й популяризувати в засобах масової інформації участь школярів у всеукраїнських учнівських олімпіадах з базових дисциплін, конкурсах-захистах науково-дослідницьких робіт МАН України, турнірах, творчих конкурсах і проектах, активно пропагувати педагогічний досвід їх наставників.
3.4. Створити інформаційний банк даних «Обдарованість». Щорічно проводити акцію «Свято обдарованої молоді» з метою відзначення обдарованих учнів — переможців олімпіад, конкурсів-захистів МАН України, творчих змагань, фестивалів, проектів.
4. Організація соціально-психологічного забезпечення програми
4.1. Розробити пакет документів (тести, анкети тощо) для створення системи соціально-психологічної підтримки обдарованих дітей закладу, надавати учням необхідні консультації.
4.2. Проводити психодіагностичну роботу з вивчення особливостей пам’яті, уваги, гнучкості мислення, домінантних мотивів навчання учнів усіх вікових груп з метою поповнення інформаційного банку «Обдарованість».
4.3. Проводити тренінги.
4.4. Профілактика стресів, перевтоми.
5. Забезпечення системи моніторингу. Стимулювання творчої діяльності учнів
5.1. Вести дослідження-супровід рівня знань і навчальних досягнень обдарованих учнів через застосування інформаційних технологій.
5.2. Запровадити систему моніторингу подальшого навчання та працевлаштування випускників школи — переможців і призерів всеукраїнських олімпіад, конкурсів, турнірів тощо.
5.3. Здійснювати моніторинг результативності роботи педагогічних працівників школи з обдарованою молоддю.
5.4. Удосконалювати систему матеріального заохочення педагогічних працівників, які працюють з обдарованими учнями.
І. Пошук і виявлення обдарованих дітей в дошкільних навчальних закладах
№ |
Зміст завдань |
Відповідальні |
1 |
Розробити, апробувати і впровадити систему раннього і поетапного виявлення обдарованих дітей в дошкільних навчальних закладах. |
Завідуюча ДНЗ |
2 |
Забезпечити ДНЗ психолого-аналітичними тестами для виявлення і оцінки коефіцієнта інтелектуального розвитку дітей. |
Завідуюча ДНЗ |
3 |
З метою виявлення здібних та обдарованих дітей щороку проводити в дошкільних навчальних закладах: • виставки малюнків, вишивок, поробок; • конкурси швидкості лічби; • конкурси складання конструкторів, пазлів; • конкурси розв’язання головоломок, знання лічилок, загадок, віршів, казок; • шахові та шашкові турніри. |
Завідуюча ДНЗ |
4 |
Співпраця навчального закладу з дошкільним з питання виявлення обдарованих дітей |
Завідуюча ДНЗ ЗДНВР |
ІІ. Навчання та виховання обдарованих дітей у дошкільних навчальних закладах
№ |
Зміст завдань |
Відповідальні |
1 |
Створити в дошкільних навчальних закладах гуртки за інтересами і залучити до їх ведення педагогів шкіл та старшокласників. |
Директор школи, завідуюча ДНЗ |
2 |
За допомогою групової та внутрішньогрупової диференціації забезпечити індивідуальний підхід до виховання та навчання обдарованих дітей |
Завідуюча ДНЗ |
3 |
Залучати старшокласників до виховної роботи в ДНЗ. |
Директор школи, завідуюча ДНЗ |
ІІІ. Пошук і виявлення обдарованих дітей у загальноосвітньому
навчальному закладі
№ |
Зміст завдань |
Відповідальні |
1 |
Розробити, апробувати і впровадити систему раннього і поетапного виявлення обдарованих дітей у школі. |
ЗД НВР |
2 |
Для виявлення нахилів і здібностей дітей забезпечити відповідними тестами і програмами комп'ютерні центри загальноосвітніх навчальних закладів |
Директор школи |
3 |
Підготувати нові і використати наявні тести з основ наук для визначення рівня знань учнів. |
Директор школи |
4 |
Забезпечити ЗНЗ психолого-аналітичними тестами для оцінки інтелектуального розвитку дітей. |
ЗД НВР |
5 |
Впровадити систему рейтингової оцінки знань та вмінь учнів: • для учнів 1—4-х класів; • для учнів 5—9-х класів;
|
Директор школи |
6 |
З метою виявлення обдарованих та здібних школярів в молодших класах, щороку проводити: • шкільні та районні предметні олімпіади з української мови та математики; • громадські огляди знань; • шкільні та зональні спартакіади; • районні огляди дитячої творчості юних художників, декоративно-прикладного мистецтва; • огляди-конкурси (музичні, вокальні, хореографічні); • змагання на першість школи та району з шашок та шахів. |
Директор школи |
7 |
З метою виявлення здібної та обдарованої учнівської молоді щорічно проводити в середніх та старших класах: • шкільні та районні олімпіади з базових предметів; • конкурси-захисти науково-дослідницьких робіт з основних предметів; • громадські огляди знань; . • предметні декади; • конкурси ерудитів; • конкурси-виставки учнівських робіт художньої творчості та декоративно-прикладного мистецтва; • огляди-конкурси (музичні, вокальні, хореографічні); • шкільні, зональні та районні спартакіади. |
Директор школи |
8 |
Щорічно проводити на основі тестових робіт набір школярів 8-9-х класів до секцій МАНу. |
Директор школи |
9 |
Видавати збірки творчих робіт обдарованих учнів |
ЗД НВР |
ІV. Навчання та виховання обдарованих дітей у загальноосвітніх навчальних закладах
№ |
Зміст завдань |
Відповідальні |
1 |
За допомогою класної та внутрішньокласної диференціації забезпечити індивідуальний підхід у навчанні та вихованні обдарованих школярів. |
Директор школи |
2 |
Щорічно проводити інтелектуальні змагання обдарованих школярів |
Відділ освіти, директор школи |
3 |
Запровадити на бажання дітей нові предмети та курси за вибором, спрямовані на поглиблення інтелектуального розвитку. |
Директор школи |
4 |
Щорічно проводити шкільне та районне свято вшанування обдарованих дітей |
Директор школи |
5 |
Постійно проводити зустрічі школярів з політичними, релігійними діячами, письменниками, видатними людьми. |
Директор школи |
6 |
Стимулювати співпрацю ЗШ, позашкільних закладів з відповідними закладами різних регіонів України. |
Директор школи |
7 |
Запровадити систему стимулів для педагогів, що працюють з обдарованими дітьми. |
Директор школи |
8 |
Організувати проведення районних інтелектуальних ігор та вікторин, а також міжрегіональних командних зустрічей обдарованих дітей. |
Директор школи |
9 |
Розширити мережу гуртків в ЗШ та позашкільному закладі. |
Відділ освіти |
План
роботи зі здібними та обдарованими дітьми на 2018-2019 навчальний рік
Мета роботи: пошук талановитих дітей та їх розвиток . Створення оптимальних умов для розвитку особистості та її нахилів. Розробка системи роботи з обдарованими дітьми. Удосконалення уроку як засобу розвитку творчої особистості вчителя та учня.
Вересень
- Мікродослідження в класах (тестування) «Обдарована дитина». Уточнення списків здібних та обдарованих учнів.
- Аналіз результатів стартового моніторингу якості знань з базових предметів.
- Установчі семінари учнів – членів МАН.
- Робота з батьками здібних та обдарованих учнів .
- Предметні тижні (згідно з робочим планом школи ).
- Проведення малих педрад, консиліумів педагогів кожної ланки для ознайомлення з характеристиками класів та груп, списками обдарованих та здібних дітей, завданнями, які стоять перед кожним педагогом.
Жовтень
- Шкільні предметні олімпіади та їх аналіз.
- Індивідуально-групові заняття з переможцями І етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад та учасниками МАН.
- Предметні тижні (згідно з робочим планом школи ).
- Проведення малих педрад, консиліумів педагогів кожної ланки для ознайомлення з характеристиками класів та груп, списками обдарованих та здібних дітей, завданнями, які стоять перед кожним
педагогом.
Листопад
- Теоретичний конкурс МАН, підготовча робота з учасниками міських олімпіад.
- Участь у міських олімпіадах, конкурсі імені П. Яцика.
- Предметні тижні (згідно з робочим планом школи ).
Грудень
- Участь у міських олімпіадах.
- Аналіз підсумків ІІ етапу предметних олімпіад, мовних конкурсів.
- Рейтингова робота з основних базових предметів.
- Предметні тижні (згідно з робочим планом школи ).
- Аналіз результатів проміжного моніторингу якості знань з базових дисциплін.
Січень
- Обласні етапи Всеукраїнських учнівських олімпіад.
- Предметні тижні (згідно з робочим планом школи ).
- Педагогічна рада за підсумками навчання в І семестрі.
- Виступ членів МАН в обласному турі захисту робіт.
- Психолого-педагогічний семінар .
Лютий
- Предметні тижні (згідно з робочим планом школи ).
- Обласні етапи Всеукраїнських учнівських олімпіад.
- Виступ членів МАН в обласному турі захисту робіт.
- Нарада в присутності директора про перспективу роботи зі здібними учнями.
- Робота з батьками здібних та обдарованих дітей.
Березень
- Тиждень української філології.
- Перспективне планування роботи із здібними та обдарованими учнями.
Квітень
- Предметні тижні (згідно з робочим планом школи ).
- Підготовка звіту про роботу із здібними та обдарованими учнями у 2018-2019 н.р.
- Аналіз результатів підсумкового моніторингу якості знань з базових дисциплін.
Травень
- Узгодження плану роботи з учителями-предметниками.
- Підбиття підсумків роботи (діаграми, схеми).
Зміст БАНКУ
БАНК є системою централізованого обліку, накопичення та збереження інформації про учнів Ізяславської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів №4 ім.В.Кобернюка, які є переможцями міських, обласних, міжрегіональних, Всеукраїнських і Міжнародних етапів конкурсів, турнірів, змагань, олімпіад, конкурсів-захистів науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України, наукових конференцій тощо, які показали високі результати в спортивній, академічній, творчій, технічній і соціальній діяльності.
БАНК укладено за такими видами обдарованості:
- інтелектуальна (діти, які мають високі досягнення в навчальних предметах, дослідницькій, науковій діяльності тощо);
- практично-перетворювальна (раціоналізаторство, винахідництво, технічне моделювання, обдарованість у ремеслах тощо);
- художньо-естетична (хореографічна, сценічна, літературно-поетична, образотворча, музична тощо);
- комунікативно-організаторська (лідерська, ораторська, організаційна тощо);
- психомоторна (туристична, спортивна, спортивні танці тощо).
Досягнення дитини,
за якими формується Банк даних обдарованих та талановитих дітей, за напрямами
Інтелектуальна обдарованість:
- І-ІІІ місце в ІІ, ІІІ та IV етапах Всеукраїнських учнівських олімпіад з базових дисциплін;
- І-ІІІ місце в очному турі Всеукраїнських інтернет-олімпіад;
- І-ІІІ місце на Всеукраїнських турнірах юних …;
- І-ІІІ місце на І, ІІ та ІІІ етапі Всеукраїнського конкурсу захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук;
- Переможці та призери інших конкурсів інтелектуальної спрямованості районного, обласного, всеукраїнського та міжнародного рівня.
Практично-перетворювальна
- І-ІІІ місце у міських, обласних, всеукраїнських, міжнародних змаганнях та конкурсах з судо-, авіа-, автомодельного спорту, технічної творчості, раціоналізаторства, різних видів ремесел тощо.
Художньо-естетична
- І-ІІІ місце у міських, обласних, всеукраїнських, міжнародних конкурсах та фестивалях літературної, пісенної та музичної творчості, хореографії, образотворчого та прикладного мистецтва тощо.
Комунікативно-організаторська
- переможці конкурсів та фестивалів лідерського руху міського, обласного, всеукраїнського та міжнародного рівнів;
- активна участь у роботі міської, обласної «Школи лідерів»;
- активна участь у суспільному житті міста, області;
- активна участь в учнівському самоврядуванні.
Психомоторна
- І-ІІІ місце на міському етапі обласної олімпіади з фізичної культури;
- І-ІІІ місце у спортивних, туристських змаганнях, фестивалях, турнірах міського, обласного, всеукраїнського та міжнародного рівня;
- членство у збірних командах України з різних видів спорту;
- виконання нормативів на звання кандидата в майстри спорту України;
- І-ІІІ місце у фестивалях, конкурсах та турнірах міського, обласного, всеукраїнського та міжнародного рівня із спортивних танців, циркового мистецтва тощо.
Індивідуальна картка обліку дитини,
занесеної до Банку даних обдарованих та талановитих дітей
ІЗЯСЛАВСЬКОЇ ЗОШ І-ІІ СТУПЕНІВ №4 ім.В.Кобернюка
№ |
Прізвище, ім'я, по батькові учня |
Фото |
Клас |
Вид обдарованості |
Навчальний рік |
Міський рівень |
Обласний рівень |
Всеукраїнський рівень |
Міжнародний рівень |
||||
Назва заходу |
Результат |
Назва заходу |
Результат |
Назва заходу |
Результат |
Назва заходу |
Результат |
||||||
1 |
Горкун Олена |
6 |
Інтелектуальна
|
2015-2016 |
Міжнародний конкурс ім. П. Яцика |
ІІ.м. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
№ |
Прізвище, ім'я, по батькові учня |
Фото |
Клас |
Вид обдарованості |
Навчальний рік |
Міський рівень |
Обласний рівень |
Всеукраїнський рівень |
Міжнародний рівень |
||||
Назва заходу |
Результат |
Назва заходу |
Результат |
Назва заходу |
Результат |
Назва заходу |
Результат |
||||||
2 |
Калінчук Тетяна |
|
9 |
Інтелектуальна
|
2017-2018 |
ІІ тур Всеукраїнської олімпіади з історії
|
ІІІ.м. |
|
|
|
|
|
|
№ |
Прізвище, ім'я, по батькові учня |
Фото |
Клас |
Вид обдарованості |
Навчальний рік |
Міський рівень |
Обласний рівень |
Всеукраїнський рівень |
Міжнародний рівень |
||||
Назва заходу |
Результат |
Назва заходу |
Результат |
Назва заходу |
Результат |
Назва заходу |
Результат |
||||||
3 |
Калінчук Вікторія |
|
7 |
Інтелектуальна
|
2015-2016 |
Міжнародний конкурс ім. П. Яцика |
ІІІ м. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
№ |
Прізвище, ім'я, по батькові учня |
Фото |
Клас |
Вид обдарованості |
Навчальний рік |
Міський рівень |
Обласний рівень |
Всеукраїнський рівень |
Міжнародний рівень |
||||
Назва заходу |
Результат |
Назва заходу |
Результат |
Назва заходу |
Результат |
Назва заходу |
Результат |
||||||
4 |
Калінчук Олена |
|
6 |
Інтелектуальна
|
2015-2016 |
Міжнародний конкурс ім. П. Яцика |
ІІІ м. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|